#

Eiropas Savienības mājā Rīgā Nāciet uzzināt par Eiropas Savienības piedāvātajām iespējām, jautājiet un izsakiet savu viedokli!

Aspazijas bulvāris 28

67-085-445

  • #
  • #
  • #
  • #
Eiropas iekarošana
, 2010. gada, 02.jūnijs

Iepriekšējā ierakstā salīdzinoši tekoši pastāstīju par „gandrīz bankrotu”, lai gan droši vien ar „gandrīz bankrotu” ir tāpat kā ar „gandrīz stāvoklī”......

Tomēr atbildība un stress, protams, liels. Sapratu, ka jāatgūst klientu uzticība. Kā? Pirmkārt, ieguvu mācību, ka nevaru strādāt tikai ar vienu piegādātāju. Jāmeklē vismaz divi, kuri savstarpēji konkurē. Tas palīdz izvēlēties man nepieciešamo produkciju noteiktā kvalitātē, daudzumā un laikā. Saņemot jauno izejmateriālu, vairs neuzticos tikai un vienīgi tā specifikācijai, bet rūpīgi pārbaudu katru iesaiņojuma saturu (skatoties pēc ražotāja partijas numuriem), lai pārliecinātos, ka nav iespējama kļūda vai atkāpšanās no man nepieciešamajiem kritērijiem. Atkal sagatavoju paraugus, sagatavoju atvainošanās vēstules par iepriekšējo brāķi un atkal veicu tiešā pasta sūtījumu.
Jāsaka, šis sūtījums bija veiksmīgs, un jādomā, ka tas iekustināja visu turpmāko attīstību. Piemēram, piedaloties jau nākamajā nozares starptautiskajā izstādē, šoreiz Parīzē, jau uz mūsu stendu nāk cilvēki, kuri vēlas redzēt un uzzināt konkrēta produkta ražošanas, apjoma, kvalitātes, izmēru u.c. aprakstus. Mūsu lielā veiksme - par produkciju ieinteresējies viens no nozares vadošajiem uzņēmumiem Francijā, kam faktiski pieder liela tirgus daļa Francijā un citās franciski runājošās valstīs. Taču savstarpēja sadarbība un uzticība veidojas pakāpeniski. Pirmkārt, atkārtota paraugu sagatavošana un sūtīšana. Otrkārt, franču uzņēmēji vēlas redzēt mūsu ražotni. Treškārt, jādod garantijas, ka varam saražot nepieciešamo apjomu noteiktā laikā un kvalitātē.
Franču uzņēmējs Rīgā ierodas kopā ar dzīvesbiedri, jo iepriekš Latvija un Rīga nav redzēta. Tā viņus nošokē vistiešākajā veidā, proti, viņu ierašanās sakrīt ar pašām aukstākajām ziemas dienām, kādas toziem bija Latvijā. Aiz loga -25°C, bet uzņēmēja sieva tērpusies plānā rudens-pavasara mētelītī, jo Francijā jau noteikti tuvojas pavasaris. Neskatoties uz pārdzīvoto aukstumu, mūsu uzņēmums tiek akceptēts un sadarbība var sākties. Šobrīd ar Franciju jau strādājam vairāk kā piecus gadus. Interesantākais ir tas, ka mainoties franču uzņēmuma sortimentam, arī mūsu uzņēmumam bieži jādomā, kā un ko tieši nepieciešams pievienot no mūsu puses, lai izstrādājums būtu interesants pircējam. Kā tas notiek? Franču inženieri izveido jaunā produkta prototipu. Sūta mums, uz Latviju, mēs savukārt izstrādājam savu ideju par to, kā produktu padarīt pievilcīgu gan tiešā, gan pārnestā nozīmē. Un tad sākās ražošana. Franči ražo pamatu, mēs elementus, kas nepieciešami, lai jaunā ierīce darbotos.
Sadarbība ar Franciju bija kā zināma kvalitātes zīme, kā „rekomendācija” citiem uzņēmumiem, ka ar mums var sadarboties. Līdz ar to pamazām iekarojām Eiropu. Galvenās atziņas par šo periodu:
1. Ļoti svarīgi veidot personiskus kontaktus, kur pirmā un galvenā iespēja ir nozaru starptautiskās izstādes;
2. Izstādēs galvenais ir produkts, kuru piedāvā, nevis vizuālais noformējums;
3. Izstāžu kalendārus var uzzināt profesionālo asociāciju (nacionālo, piemēram, Lielbritānijā, ASV u.c.) mājas lapās;
4. Lai piedalītos izstādēs, var veidot tiešos kontaktus, visu var „noorganizēt” internetā;
5. Pēc izstādes vienmēr jāveic „datu apstrāde” un jāuztur attiecības ar interesentiem pat tad, ja viņi nepērk un nepasūta mūsu produkciju;
6. Ļoti veiksmīgi darbojas jaunie saziņas kanāli un tīkli, piemēram Skype.
Un vēl viena atziņa, ko esmu guvis: visi, kas uzsāk ražošanu, meklējot tirgu, raugās lielo tirgus spēlētāju virzienā, cerot, ka tādējādi iegūs labu attīstības iespēju. Patiesība ir tāda - ienākot ar jaunu produktu jaunā tirgū, vislabākā sadarbība un attīstība notiek, ja sadarbojies ar tādiem pašiem, jauniem un attīstīties gribošiem, jo kopā ir iespēja izaugt un pārņemt noteiktu tirgus daļu.

Bezmaksas telpas

ES māja piedāvā bezmaksas telpas pasākumiem, diskusijām un citiem pasākumiem.

Pieteikties