#

Eiropas Savienības mājā Rīgā Nāciet uzzināt par Eiropas Savienības piedāvātajām iespējām, jautājiet un izsakiet savu viedokli!

Aspazijas bulvāris 28

67-085-445

  • #
  • #
  • #
  • #
Labāk daudzi nelieli, nevis viens liels klients
, 2010. gada, 07.septembris

Tāda ir mana galvenā atziņa par uzņēmuma attīstību!

Iepriekš rakstīju par attīstību, taču daudz grūtāk ir noturēties tirgū. Vienmērīgi noturēties tirgū un saglabāt izaugsmes tendences. Šobrīd Eiropā „pārskrējušo un iestrēgušo krīzi” sajutu, vēl pirms tā sasniedza Eiropu. Proti, bija izveidojusies laba sadarbība ar lielu ASV vairumtirgotāju, kas apgādā ar precēm nozīmīgas veikalu ķēdes. Pusgadu visa rūpnīca strādājām uz ASV pasūtījumu, vienlaikus modernizējoties un pielāgojoties liela apjoma pasūtījumiem tā, lai „apkalpojot” vienu lielu, nepaliktu pavisam bez citiem pasūtījumiem. Tāpēc brīdis, kad amerikānis vairs nepasūtīja, jo noliktavās prece esot pietiekami, bija nepatīkams, bet jau iepriekš paredzēts. Tomēr, kā jau vienmēr, sitiens sanāca stiprāks kā gaidīts. Nelielie pasūtījumi bija atraduši citus ceļus, kā tikt pie produkcijas, lielu pasūtījumu nebija. Nācās uz nenoteiktu laiku apturēt darbību. Un tad atkal - mēģināt atgriezties tirgū.

Protams, tas rada stresu. Kā nepazaudēt visu, kas izveidots? Man radās ideja - jādara tas, ko lielie nevar izdarīt! Lai atkal „tiktu uz ceļa”, nācās ņemt visus, visneiedomājamākos pasūtījumus. Tādus, kurus mani Eiropā lielākie konkurenti nespētu izpildīt, jo lielās mašīnas ir daudz grūtāk modificējamas, daudz grūtāk tās pielāgot nelielām, ļoti individuālām izstrādājuma partijām, tajā pašā laikā saglabājot konkurētspējīgu cenu. Un tā ir nelielo kompāniju iespēja - ātri komplektējams ražošanas process un teicama kvalitāte. Savā pieredzē esmu sapratis, ka, ja esi neliela kompānija, nav vērts un nav vajadzīgs jau pašā sākumā mēroties ar lielajām, globālajām kompānijām. Tās var mazo ar savām prasībām pakļaut un pat iznīcināt, vai arī padarīt atkarīgu no viena klienta. Labāk ir vairākas vai daudzas mazākas kompānijas (klienti), kuri ir tikpat tirgu „iekarot griboši” kā pats. Tad kopā ar tādām vari augt un palēnām izspiest lielās un jau it kā stabilās firmas, vai vismaz „pabojāt viņu nervus” veselīgā konkurencē.

Un tas var dot rezultātus. Jo krīzes laikā mainās tirgus spēlētāji. Mainās piegādātāji, mainās klienti, mainās preču sortiments, jo mainās patērētāju pircēju iespējas un ieradumi. Šobrīd mūsu uzņēmums iziet potenciālā piegādātāja audita procesu, tas ir, ja izturēsim šīs starptautisko uzņēmumu pārbaudes, pierādīsim, ka varam nodrošināt visos ražošanas, vadības un piegādes procesos nevainojamu kvalitāti, kā arī nepieciešamo kvantitāti dienu dienā, stundu stundā, tad mūsu produkcija būs nopērkama vienā no lielākajām veikalu ķēdēm Eiropā, pilnīgi visās Eiropas valstīs vienlaicīgi. Lai to nodrošinātu, mums tiek izvirzītas noteiktas prasības. Tās ir izpildāmas!

P.S. Ar laiku pie manis atgriezās arī lielais ASV vairumtirgotājs, bet atkarīgs no viņa vairs nekļūšu! Un, ja godīgi, tad nesaprotu, kāpēc Latvijas kompānijas nemeklē sadarbības iespējas ar Macdonald un citiem lielajiem uzņēmumiem, jo tā ir laba iespēja nopelnīt un attīstīt uzņēmumu! Protams, nevajag koncentrēties tikai uz vienu lielu klientu, bet, ja lielais ir viens no daudzajiem klientiem, tas pašam palīdz augt un attīstīties.

Bezmaksas telpas

ES māja piedāvā bezmaksas telpas pasākumiem, diskusijām un citiem pasākumiem.

Pieteikties