#

Eiropas Savienības mājā Rīgā Nāciet uzzināt par Eiropas Savienības piedāvātajām iespējām, jautājiet un izsakiet savu viedokli!

Aspazijas bulvāris 28

67-085-445

  • #
  • #
  • #
  • #
Pūres zaptes pasaules tirgos
, 2010. gada, 13.maijs

Uzņēmums "Pure Food" dibināts 1994. gadā un šobrīd Baltijas valstu reģionā ir viens no vadošajiem industriālo pārtikas piedevu – dažāda veida ievārījumu – ražotājiem un piegādātājiem piena pārstrādes kombinātiem, konditorejas uzņēmumiem un saldējumu ražotnēm.

Uzņēmuma fasētā produkcija, kas nonāk mazumtirdzniecībā, pērn veidoja tikai nepilnus 10% no apgrozījuma. Pārējā ir industriālā produkcija, kas ir domāta rūpnīcām, konditorejām, maiznīcām un vairumtirdzniecības uzņēmumiem. Industriālā produkcija ietver konditorejas preces, jogurta piedevas, desertu piedevas un saldējumu piedevas.

• Pērn uzņēmums piedzīvoja kritumu vietējā tirgū 25 – 30% apmērā, tomēr atrada iespējas kāpināt apgrozījumu eksporta tirgos. "Pure Food" eksportētās produkcijas īpatsvars šogad sasniedzis 75% no kopējā saražotā produktu daudzuma. Vissvarīgākie eksporta tirgi Pure Food ir Baltijas valstis, Krievija, Baltkrievija, Ukraina, Somija, Zviedrija, Rumānija, Bulgārija, Kazahstāna, Arābu Emirāti.
• Ik gadu ražošanas optimizācijā un jaunajos produktos "Pure Food" iegulda no 300 līdz 400 tūkstošiem latu.
• Uzņēmumā strādā 170 darbinieku. Pērnā gada apgrozījums bija 11 miljoni latu, kas ir par 4,4% vairāk nekā gadu agrāk. Peļņa palielinājās par 41%, sasniedzot 401 000 latu.

Kopš uzņēmuma dibināšanas to vada AIVARS ŽIMANTS.

Kā viss sākās…
Pārtikas nozarei Aivars Žimants pievērsās pamazām – 80.gadu sākumā viņš bija sagādnieks, tad direktors vietējā augļu un dārzeņu konservu rūpnīcā Sabilē, kas pārsvarā ražoja zaļos zirnīšus un dažādus dārzeņu konservus Krievijai.Tad sākās pārmaiņu laiks, likvidēja kolhozus, un 1989. gadā Aivars atnāca strādāt uz Pūri. Likvidjot kopsaimniecības, Pūres dārzkopības izmēģinājumu staciju sadalīja piecos uzņēmumos, no kuriem četri strādā vēl tagad. Aivaram tika pārstrādes ceha vadība. Viņš stāsta: - Sākumā bijām trīs speciālisti un deviņi strādnieki, saražojām dažus kilogramus ievārījuma mēnesī, tad apjomi palēnām pieauga. Ja kāds būtu teicis, ka kādreiz uzbūvēšu rūpnīcu, man pašam būtu grūti noticēt. Rīgas Piena kombinātā nejauši satikāmies ar kādu uzņēmēju, kurš, redzēdams mūsu vēlmi ražot pārtikas piedevas, uzaicināja uz semināru Sanktpēterburgā. Tur iepazināmies ar Vācijas – Krievijas institūta speciālistiem, kuri izplatīja jaunākās tehnoloģijas. Pēc divām dienām pieņēmām lēmumu, ka mums vajag nopirkt profesionālas iekārtas. Rūpnīcu sākām celt 2004. gadā. 2006. gadā mums bija jau 145 darbinieki, apgrozījums gadā bija pieaudzis pāri par septiņiem miljoniem latu. Kopš tā laika visas līknes mums iet tikai uz augšu.

Izejvielas
SIA "Pūres dārzi" vēl šobrīd audzē zemenes, bet ” Pure Food” ar tām nepietiek. Aivars Žimants: - Ogas un augļus iepērkam ārvalstīs, izejvielas mums nāk no Grieķijas, Taizemes, Indonēzijas, Čīles un citām valstīm. Meža ogas – mellenes, brūklenes, dzērvenes – visvairāk iepērkam Latvijā. Arī zemenes un avenes iepērkam no vietējiem ražotājiem. Mēs izveidojam pasūtījumus un nodrošinām ar darbu arī citas firmas, piemēram, ābolu biezeni gatavojam Liepājā. Tadaiķos ir SIA "Ābolītis", kas izpilda mūsu pasūtījumus. Tādas firmas ir arī Polijā un Lietuvā.

Eksports – 75 procenti

"Pure Food" veiksmīgi sadarbojas ar vienu no vadošajiem Krievijas pienrūpniekiem "Unimilk" un "Wimm–Bill –Dann", starptautisko pārtikas koncernu "Danone", Zviedrijas saldējuma ražotājiem, kā arī apgūstam Čehijas un Polijas tirgus. Ļoti perspektīvs ir Ukrainas un Baltkrievijas tirgus. Kopš uzcēlām jaunu rūpnīcu, uzņēmuma maksimālā jauda ir līdz 1100 tonnām mēnesī. Šobrīd ražojam gandrīz 800 tonnu ievārījuma mēnesī.

Aivars smejas, ka, palielinoties eksportam, uzņēmuma vadība nolēma mainīt latvisko nosaukumu "Pūres cehs" uz anglisko ” Pure Food”, jo ..” dažiem ārzemniekiem vārds "cehs" izklausījās kā "sekss", un viņi īsti neizprata, ar ko mēs nodarbojamies!”

2009. gadu pūrenieki bija pasludinājuši par melleņu gadu, bet 2010.- par aveņu gadu. Uzņēmuma produktu attīstības daļā top nākotnes produkti. – Katru dienu mēs strādājam pie jauniem produkcijas veidiem. Pārbaudām ievārījuma spēju nestaipīties, sarecēt, nemainīt konsistenci. Mērķis ir paaugstināt produkta kvalitāti, nemainot tā cenu. Agrāk klients pateica savas vēlmes, un mēs tās izpildījām, bet tagad esam sasnieguši tādu līmeni, kad klienti mums pilnīgi uzticas un jautā, ko mēs varam viņiem piedāvāt. Vispirms veidojam paraugus mazos katliņos, tad pieclitrīgā katlā, tad 500 litru katlā, un gadījumā, ja produkts ir pieprasīts tirgū, gatavojam to tonnīgajā katlā.

Veiksmes pamatā

Mēs rūpējamies, lai darbiniekiem būtu izaugsmes iespējas, lai viņi mācītos, lai varētu pastāvīgi nodarboties ar sportu. Otrdienās uz divām stundām īrējam Pūrē sporta zāli un spēlējam basketbolu, pēc tam ejam pirtiņā. Viss uzņēmumā ir veidots tā, lai ikviens darbinieks te varētu normāli justies, strādāt un attīstīties. Divreiz gadā kopā ar darbiniekiem braucu ekskursijās. Sakāpjam kādi 30 vai 40 cilvēki lidmašīnā un prom uz Turciju vai Ēģipti! Otra ekskursija ir pa kādu tuvāku maršrutu. Visu gadu krājam naudu, lai varētu piedalīties. Strādājošo lojalitāte pret darba devēju palīdz uzņēmuma izaugsmei.Mēs dzīvojam kā liela ģimene. Daudzi teic, ka pirmajā vietā jābūt biznesam un cilvēciskais faktors seko pēc tam, bet, kamēr es strādāšu "Pure Food", cilvēciskais faktors te būs pirmajā vietā, jo pasaule taču balstās uz vispārcilvēciskām vērtībām.

Darbinieki zina, ka visvairāk es nevaru ciest zagšanu, dzeršanu un nolaidīgu attieksmi pret darbu. Viņi to respektē, un par visu pārējo mēs varam vienoties. Lai vadītājs panāktu labu rezultātu, viņam ir jāuzticas cilvēkiem, un vēl ir svarīgi būt taisnīgam pret visiem. Emocijas jāliek pie malas, un katra situācija jāvērtē no praktiskā viedokļa. Un vēl – virzībai ir jābūt skaidrai. Labi jāstrādā nevis tāpēc, lai izpatiktu man kā vadītājam, bet lai mēs visi kopā virzītos uz saviem mērķiem. Uzņēmuma attīstību kopā ar speciālistiem esam izplānojuši līdz 2012. gadam.
Par vienu no veiksmīga līdera pazīmēm Aivars atzīst spēju izveidot komandu, kas prot noturēt un attīstīt uzņēmumu arī tad, ja pats līderis aktīvu darbību pārtrauc. Tagad uzņēmumā ir padome un valde, kas koleģiāli pieņem lēmumus, un līderis varot biežāk atpūsties. Mārketinga lietas viņš nodevis dēla pārziņā. Pēteris Žimants Rīgas Stradiņa universitātē beidza politologus, pēc tam absolvēja Rīgas Starptautisko ekonomikas un biznesa administrācijas augstskolu (RSEBAA).
 

Bezmaksas telpas

ES māja piedāvā bezmaksas telpas pasākumiem, diskusijām un citiem pasākumiem.

Pieteikties