#

Eiropas Savienības mājā Rīgā Nāciet uzzināt par Eiropas Savienības piedāvātajām iespējām, jautājiet un izsakiet savu viedokli!

Aspazijas bulvāris 28

67-085-445

  • #
  • #
  • #
  • #
Latvija jāiekļauj kopējā ES tirdzniecības plūsmā
, 2010. gada, 28.aprīlis

Būtiskākās tirdzniecības attiecības pasaulē ir starp Amerikas Savienotajā Valstīm (ASV) un Eiropas Savienību (ES), tāpēc Latvija jāiekļauj šajā milzu tirdzniecības plūsmā, nedomājot šauri tikai par Latvijas un ASV tirdzniecības apjomiem.

"Latvija ir maza, līdz ar to arī tirdzniecības apjomi ir mazi, tāpēc vajadzētu sākt domāt plašākā perspektīvā - par Latviju kā daļu no ES," intervijā biznesa portālam "Nozare.lv" stāsta Amerikas Tirdzniecības palātas Latvijā (ATPL) prezidents, zvērinātu advokātu biroja "Kļaviņš & Slaidiņš" jurists Ivars Slokenbergs.

Viņš arī uzsver, ka uzņēmējiem pašiem jāmeklē ceļi, kā iekļauties šajā plūsmā. "Uzņēmējiem jāmeklē kontakti un jāveido attiecības ar citiem Eiropas uzņēmumiem, kas apkalpo ASV tirgu. Latvijai ir efektīvi jāizmanto ES pieejamie fondi, kā arī jāceļ tēls Eiropā, pierādot, ka šeit var atrast uzticamus piegādātājus un tirdzniecības partnerus," stāsta Slokenbergs.

ASV tirgus ir ļoti plašs un sarežģīts, tajā valda sīva konkurence. Arī lielie attālumi ir šķērslis, salīdzinot ar citām valstīm. Taču ir iespēja "ieņemt" savu nišu arī ASV tirgū. "Tās ir milzīgas iespējas - ir runa par 300 miljoniem iedzīvotāju, kas ir augsta līmeņa patērētāji. Latvijai ir savi nišas produkti - "Stenders", "Madara", "Emīla Gustava šokolāde" - tie ir produkti, ar ko iespējams ieiet ASV tirgū. Taču, ja produkts noteiktajā tirgū kļūst populārs, jābūt gatavam piegādāt attiecīgo apjomu, servisu utt. Ja atstāsiet vakuumu, sīvā konkurencē citi ātri vien piepildīs tukšo vietu," pārliecināts Slokenbergs.

Viņš arī atzīmē, ka svarīgas ir mārketinga un sabiedrisko attiecību aktivitātes, bet dažreiz nišas produkts vienkārši "aiziet". "Protams, mūsdienās ar interneta un jauno tehnoloģiju palīdzību viss ir daudz ātrāk sasniedzams, bet ir sīva konkurence un daudz citu spēlētāju, kas mēģina iekarot ASV patērētāju sirdis," atzīst Slokenbergs.

Ziņu aģentūra LETA/ Nozare

Foto: europa.eu

Bezmaksas telpas

ES māja piedāvā bezmaksas telpas pasākumiem, diskusijām un citiem pasākumiem.

Pieteikties