#

Eiropas Savienības mājā Rīgā Nāciet uzzināt par Eiropas Savienības piedāvātajām iespējām, jautājiet un izsakiet savu viedokli!

Aspazijas bulvāris 28

67-085-445

  • #
  • #
  • #
  • #
Pasaules reklāmas tirgus atkopjas ātrāk nekā prognozēts
, 2010. gada, 06.augusts

Pasaules reklāmas tirgus atkopšanās notiek nedaudz straujāk nekā iepriekš prognozēts, liecina "ZenithOptimedia" jaunākais reklāmas tirgus tendenču un prognožu pētījums.

Līdz ar to šā gada izaugsmes prognoze, salīdzinot ar 2009.gadu, tiek mainīta no 2,2% uz 3,5%. 2011.gadā tiek prognozēta izaugsme 4,5% apjomā, bet 2012.gadā - 5,3% apjomā.

Tāpat interneta reklāmas tirgus izaugsme pasaulē ļauj prognozēt interneta reklāmas tirgus pieaugumu no 12,7% 2009.gadā uz 17,1% 2012.gadā.

Vienlaikus pasaules reklāmas tirgū joprojām vērojams kontrasts starp lēni augošajiem "vecajiem" tirgiem un jaunattīstības valstīm.

"ZenithOptimedia" pētījums liecina, ka pasaules reklāmas tirgus izaugsmes prognožu uzlabojumu būtiski ietekmē reklāmas investīciju apjoma pieaugums ASV un Rietumeiropā. Pieaugums attīstītajos tirgos - Ziemeļamerikā, Rietumeiropā un Japānā - 2010.gadā ir 1,3%, bet jaunattīstības tirgos - 8,6%.

Centrālās un Austrumeiropas tirgi no reklāmas investīciju samazinājuma ir cietuši vairāk nekā citi reģioni, 2009.gadā kopumā zaudējot 24,6% no reklāmas tirgus.

Patlaban reģionu iespējams iedalīt divās daļās - viena no tām ātri atgūstas, bet otru, kurā ietilpst arī Latvija, "uz leju joprojām velk" ekonomikas problēmas.

"Lai arī makroekonomiskie rādītāji uzrāda atveseļošanos, tad to ietekme uz patērētāju pirktspēju vienmēr ir bijusi ar laika nobīdi. Situācija Latvijā ir kļuvusi prognozējamāka, bet tā joprojām nav stabila. Prognozējami līdz šī gada beigām reklāmas tirgus lejupslīde samazināsies un nobremzēsies. Taču Latvijas reklāmas tirgus izmaiņas 2011.gadā ir prognozējamas piesardzīgi," saka "MMS Communications Latvia" direktors Ģirts Ozols.

Šogad reklāmas tirgus izaugsme 11% līdz 26% apjomā tiek prognozēta Baltkrievijā, Bosnijā un Hercogovinā, Krievijā, Serbijā, Slovēnijā, Turcijā un Ukrainā. Savukārt 3% līdz 16% reklāmas tirgus samazinājums tiek prognozēts Latvijā, Bulgārijā, Grieķijā, Igaunijā un Ungārijā.

"ZenithOptimedia" dati liecina, ka visilgstošāko lejupslīdi ar 13,9% tirgus kritumu šogad piedzīvos Grieķija. Pārējo Centrālās un Austrumeiropas valstu reklāmas tirgi atgriezīsies pie izaugsmes 2011.gadā.

Kopumā ekonomikas lejupslīdi salīdzinoši veiksmīgi pārdzīvo televīzija, kas turpina būt dominējošais medijs jaunattīstības tirgos. Tāpat turpinās interneta stabilā izaugsme, palielinot savu tirgus daļu no 10,5% 2008.gadā uz 17,1% 2012.gadā. Laikraksti savas pozīcijas pamazām zaudē jau kopš 1987.gada. 2009.gadā laikrakstiem bija 23% reklāmas tirgus daļa, bet, pēc aplēsēm, 2012.gadā laikraksti aptvers 19,2% reklāmas tirgus.

"Latvijā neizmantotā preses iespēja ir žurnālu sinerģija ar elektroniskajiem medijiem - primāri ar televīziju un sekundāri ar internetu. Tā būtu laba bāze, lai veidotu efektīvāku darbību kvalitatīva satura veidošanā. Laikrakstu gadījumā jāsecina, ka standarta formāts - "cietas kopijas" - tuvojas savam fiskālā rezultāta izsīkumam," norāda Ozols.

Pētījumā teikts, ka tā dēvētā apmaksātā meklēšana ir viens no galvenajiem faktoriem interneta tirgus izaugsmei pasaulē. Pēc prognozēm, tās proporcija, kas 2009.gadā bija 50,2% no visām interneta reklāmas investīcijām, 2012.gadā pieaugs līdz līdz 52,6%. Tāpat spēcīgu izaugsmi piedzīvojot reklāma mobilajos telefonos un sociālajos medijos.

Par perspektīvākajiem Latvijas interneta tirgus attīstības virzieniem tiek nosauktas sociālo tīklu aplikācijas, interneta projekti ar lietotāju emocionālu iesaisti, mobilo telefonu aplikācijas un apmaksātā meklēšana.

LETA/NOZARE.LV

Bezmaksas telpas

ES māja piedāvā bezmaksas telpas pasākumiem, diskusijām un citiem pasākumiem.

Pieteikties