#

Eiropas Savienības mājā Rīgā Nāciet uzzināt par Eiropas Savienības piedāvātajām iespējām, jautājiet un izsakiet savu viedokli!

Aspazijas bulvāris 28

67-085-445

  • #
  • #
  • #
  • #
Pētījumā atklāts, ka 60 % no internetā veiktajiem pirkumiem neizdodas
, 2009. gada, 25.oktobris

Eiropas Komisija ir izplatījusi ziņojumu par pārrobežu patērētāju e-komerciju. Tajā secināts, ka pasūtījumu atteikums ir izplatīta problēma gadījumos, kad ES patērētāji mēģina iegādāties preces tiešsaistē citā dalībvalstī.

Eiropas Komisijas (EK) uzdevumā tika veikts plašs neatkarīgs anonīmas iepirkšanās uzdevums, kurā pircēji visā ES mēģināja iegādāties 100 populārus produktus – piemēram, fotoaparātus, kompaktdiskus, grāmatas, apģērbu – no pārrobežu tirdzniecības pakalpojumu sniedzēja. Kopumā veica vairāk nekā 11 000 pārbaudes pasūtījumu. Pētījumā atklājās, ka 60 % no pārrobežu transakcijām patērētājs nevarēja pabeigt, jo pārdevējs nesūtīja produktu uz viņa valsti vai nepiedāvāja adekvātu pārrobežu maksājuma veidu. Vismazākās iespējas patērētājiem veikt pārrobežu pirkumu ir Latvijā, Beļģijā, Rumānijā un Bulgārijā. Tomēr visās valstīs, izņemot divas, veiksmīga pārrobežu darījuma iespējas ir mazākas par 50 %.

Skaidras ir arī iedzīvotāju zaudētās priekšrocības. Vairāk nekā pusē no dalībvalstīm 50 % vai pat vairāk produktu tīmeklī citā valstī varēja atrast par 10 % lētāk (ierēķinot transporta izdevumus). Un 50 % meklēto produktu nebija iespējams atrast savas valsts tīmekļa vietnēs, un tos piedāvāja tikai citas dalībvalsts tirgotājs. Paziņojumā izklāstīta virkne pasākumu, lai mazinātu sarežģīto regulējošo vidi, kas darbojas kā uzņēmējdarbību bremzējošs faktors citu dalībvalstu patērētāju vajadzību apmierināšanai. Turklāt lai veicinātu paļāvību uz tirdzniecību tiešsaistē, ieinteresēto personu forumā analizēs problēmas saistībā ar komercdatu vākšanu un to izmantošanu patērētāju profila un mērķauditorijas veidošanai.

Pēc aplēsēm Eiropas e-komercijas tirgus vērtība 2006. gadā bija 106 miljardi eiro. Internets ir visstraujāk augošais mazumtirdzniecības kanāls. 2008. gadā 51 % ES tirgotāju preces pārdeva tiešsaistē.

Taču tiešsaistes tirdzniecības šķēršļu iespaidā plaisa starp iekšzemes un pārrobežu e-komerciju arvien paplašinās. Kamēr to ES patērētāju skaits, kuri iepērkas tiešsaistē, divu gadu laikā (2006.‑2008.) pieauga no 27 % līdz 33 %, to patērētāju skaits, kuri kaut ko iegādājās tiešsaistē no citas ES valsts, palika nemainīgs (6 % līdz 7 %). Un tikai 21 % tirgotāju patlaban tirgojas arī pāri robežām.

Tomēr potenciālu var skaidri samanīt. Trešdaļa ES patērētāju apgalvo, ka viņi apsvērtu iepirkšanos tiešsaistē kādā citā ES valstī, ja produkts būtu lētāks vai labāks, un trešdaļa ir ar mieru iepirkties citā valodā. 59 % mazumtirgotāju ir gatavi tirgoties vairāk nekā vienā valodā.

Pilns paziņojuma teksts pieejams:

http://ec.europa.eu/consumers/strategy/facts_en.htm#E-commerce

Eiropas Komisijas pārstāvniecība Latvijā

Foto: Chance Agrella

Bezmaksas telpas

ES māja piedāvā bezmaksas telpas pasākumiem, diskusijām un citiem pasākumiem.

Pieteikties