#

Eiropas Savienības mājā Rīgā Nāciet uzzināt par Eiropas Savienības piedāvātajām iespējām, jautājiet un izsakiet savu viedokli!

Aspazijas bulvāris 28

67-085-445

  • #
  • #
  • #
  • #
Starptautiskā mārketinga eksperts aicina Latvijas ražotājus izmantot Eiropas zīmolu
, 2010. gada, 21.maijs

Latvijai patlaban nav sava zīmola globālajā tirgū, un tā vietā, lai tērētu līdzekļus un enerģiju tā veidošanai, uzņēmēji varētu izmantot savas tiesības lietot Eiropas zīmolu un, ja produkts atbilst Eiropas Savienības (ES) standartiem - ES zīmolu, uzskata starptautiskā mārketinga eksperts Džons Brānčs.

"Latvijas kompānijas prātīgāk darītu, ja izmantotu "Made in Europe" nevis "Made in Latvia". Protams, tas atkarīgs no situācijas, bet plaša patēriņa produktam tas būtu labāk. Ko, piemēram, Āzijā domā par Eiropu? Eiropa - tas ir moderni, laba kvalitāte," intervijā žurnālam "Lietišķā Diena" stāsta Brānčs, piebilstot, ka Latvijas zīmolu izmantot vajadzētu, ja produkts cenšas spēlēt uz kaut ko, kas ir konkrēti saistīts ar Latviju.

Kā norāda Brānčs, viņš nav redzējis nevienu Latvijas produktu, kur būtu rakstīts "Made in Europe".

"Jūs esat Eiropā, un jums ir visas juridiskās tiesības likt šo zīmi, un, ja šis produkts atbilst ES standartiem, lieciet virsū "European Union". Eiropa nozīmē kvalitāti un vēsturi. Jūs esat iztērējuši tik daudz enerģijas un tik daudz cīnījušies, lai iekļūtu ES - izmantojiet to savā labā."

Eksperts skaidro, ka padomju laikos visu Padomju savienību asociēja ar Krieviju, un, kad Latvija kļuva neatkarīga, tai vispār nebija nekāda zīmola. "Valdībai ir jāiesaistās nācijas zīmola veidošanā, bet tam jānotiek stratēģiski, jābūt skaidriem mērķiem," norāda Brānčs.

Viņš uzsver, ka, veidojot valsts zīmolu, jāmeklē ikonas.

"Piemēram, ja es uzzīmēšu torni, kurš izskatīsies kā apgriezts V, pat ja es zīmēšu kā trīsgadīgs bērns, visi uzreiz zinās, ka tas ir Eifeļa tornis Parīzē. Tā ir ikona. Kādas ir Latvijas ikonas? Latvijai nav ikonu. Kāds teiks - mums ir rupjmaize, bet nevienam tādas nav, un neviens nezina, kas tas ir," stāsta Brānčs, piebilstot, ka nācijas zīmola veidošana patlaban ir "viena no seksīgākajām tēmām mārketingā".

Ziņu aģentūra LETA/ Nozare

Foto: www.burex.com

Bezmaksas telpas

ES māja piedāvā bezmaksas telpas pasākumiem, diskusijām un citiem pasākumiem.

Pieteikties