#

Eiropas Savienības mājā Rīgā Nāciet uzzināt par Eiropas Savienības piedāvātajām iespējām, jautājiet un izsakiet savu viedokli!

Aspazijas bulvāris 28

67-085-445

  • #
  • #
  • #
  • #
Uz pusi samazinājies sūdzību skaits par kompleksajiem tūrisma pakalpojumiem
, 2010. gada, 20.septembris

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) šogad saņēmis 13 sūdzības par kompleksajiem tūrisma pakalpojumiem, kas ir uz pusi mazāk nekā pērn attiecīgajā laika periodā, šodien preses konferencē informēja PTAC vadītāja Baiba Vītoliņa.

Tūrisma aģentu un operatoru asociācijas ALTA prezidente Kitija Gitendorfa norādīja, ka sūdzību skaita samazināšanās liecina par to, ka tūrisma nozare "lieliem soļiem" dodas tirgus sakārtošanās virzienā.

Sūdzību skaita kritumu arī nevarot saistīt ar pieprasījuma samazināšanos pēc tūrisma pakalpojumiem vispār, jo šogad kopējais ceļojumu apjoms esot audzis par 21% salīdzinājumā ar aizvadīto gadu un nozare esot atgriezusies 2008.gada līmenī, atzina Gitendorfa.

Vītoliņa informēja, patērētāji šogad visbiežāk esot sūdzējušies par pakalpojuma neatbilstību līguma noteikumiem un izteiktajam piedāvājumam, piemēram, trīs sūdzības bijušas par viesnīcas neatbilstību līguma noteikumiem, divas - par neatbilstošu autobusa kvalitāti, viena - par gidu pakalpojumiem, divas - netiek nodrošināti papildpakalpojumi, kas paredzēti līgumā, viena - par vīzu noformēšanu.

No saņemtajām sūdzībām vienā rasts pozitīvs risinājums, 10 - sniegts paskaidrojums, divas sūdzības atrodas izskatīšanas stadijā.

2009.gadā PTAC saņēmis 26 sūdzības pat tūrisma pakalpojumiem, to skaits, salīdzinājumā ar 2008.gadu, ir samazinājies vairāk nekā divas reizes.

Vītoliņa atzina, ka lielākā problēma esot tāda, ka sūdzību iesniedzēji lielākoties grib saņemt kompensācijas, taču reālais veids, kā to panākt, ir vēršoties tiesā.

Taču PTAC varot operatīvi palīdzēt patērētājiem, sniedzot konsultācijas pirms līguma slēgšanas ar pakalpojumu sniedzējiem un skaidrojot, kādai ir jābūt, piemēram, cenu noteikšanas kārtībai, kādiem nosacījumiem jābūt atrunāt līgumā un tamlīdzīgi.

PTAC realizē par patērētāju tiesību pārkāpumu saņemto iesniegumu izskatīšanu, sniedz palīdzību patērētājiem konfliktu risināšanā ar pakalpojumu sniedzējiem, kā arī izvērtē komplekso tūrisma pakalpojumu līgumu un komercprakses atbilstību normatīvo aktu prasībām.

LETA/ Nozare.lv

Bezmaksas telpas

ES māja piedāvā bezmaksas telpas pasākumiem, diskusijām un citiem pasākumiem.

Pieteikties