#

Eiropas Savienības mājā Rīgā Nāciet uzzināt par Eiropas Savienības piedāvātajām iespējām, jautājiet un izsakiet savu viedokli!

Aspazijas bulvāris 28

67-085-445

  • #
  • #
  • #
  • #
Zīle: Pasažieru aizsardzībai aviokompāniju bankrota gadījumā jāpastiprina kompāniju uzraudzība
, 2009. gada, 25.novembris

Eiropas Parlaments šodien pieņēma rezolūciju par jaunas ES likumdošanas nepieciešamību, kas aizsargātu pasažierus aviokompāniju bankrota gadījumā.

Transporta komitejas deputāts Roberts Zīle (TB/LNNK, ECR) gan uzsver - lai aizsargātu pasažierus aviokompāniju bankrota gadījumos, primāri ir stiprināt kompāniju darbības un finanšu situācijas uzraudzību, kā arī pieprasīt aviokompānijām informēt pasažierus par lidojumu risku apdrošināšanas iespējām. Jauna likumdošanas iedarbināšana var aizņemt pārāk ilgu laiku, pie tam finansiāli risinājumi vienmēr novedīs pie aviobiļešu sadārdzināšanās, uzskata R. Zīle.

Pasažieri, kuri "iestrēgst" kādā lidostā un netiek mājās, jo aviokompānija negaidīti paziņo par savu bankrotu, nonāk neapskaužamā situācijā. Tāpat jūtas pasažieri, kuri zaudē naudu par iegādātām lidojuma biļetēm, taču nekādu palīdzību situācijas risinājumam nesaņem, ja aviokompānija bankrotē, tā norāda deputāts Roberts Zīle.

Aviokompāniju bankroti notiek ekonomiskās krīzes ietekmē un negaidīs likumdošanas pieņemšanu, tāpēc jārīkojas nekavējoties, uzsver Roberts Zīle. Pirmkārt, ir jāstiprina jau esošās likumdošanas izpilde. Visu aviokompāniju darbību licencē un uzrauga konkrētas valsts iestādes un to uzdevums jau šobrīd ir uzraudzīt aviokompāniju finansiālo situāciju un iejaukties, ja šī situācija liecina par bankrota tuvošanos. Vairāku aviokompāniju darbība jau mēnešiem pirms bankrota liecināja par bankrota neizbēgamību, tomēr biļetes tika tirgotas līdz pat bankrota paziņojuma brīdim. Piemēram, "flyLAL" gadījumā šī gada sākumā - bija zināms, ka lidsabiedrības darbība tiks pārtraukta, tomēr vēl īsi pirms tas notika tika izpārdoti vairāki tūkstoši biļešu. Šādas situācijas nav pieļaujamas.

Otrkārt, aviokompānijām būtu izvirzāma prasība nodrošināt pasažierus ar informāciju gan par iespējām apdrošināt savu lidojumu, gan citiem aizsardzības mehānismiem. Šādai informācijai jābūt obligātai aviokompāniju mājas lapā un skaidri komunicētai biļetes iegādes brīdī, uzskata R. Zīle.

EP aicina Komisiju sagatavot jaunu likumdošanu, paredzot pasažieriem kompensācijas, ko iegūtu vai nu pieprasot aviokompānijām apdrošināt savus lidojumus, vai izveidojot īpašu garantiju fondu no aviokompāniju iemaksām. R. Zīle uzskata - ja tiek piedāvāti šādi finansiāli risinājumi, tad tiem jābūt ļoti pārdomātiem, un proporcionāli godīgiem pret aviokompānijām un to bankrota risku, lai tas nenovestu pie izkropļotas konkurences un augstākām biļešu cenām.

Ziņa sagatavota pēc R.Zīles asistentes G.Zaķes-Baltās informācijas

Foto: europa.eu

Bezmaksas telpas

ES māja piedāvā bezmaksas telpas pasākumiem, diskusijām un citiem pasākumiem.

Pieteikties